بیتا شهد

مطالبی در رابطه با انواع عسل و محصولات زنبور

بیتا شهد

مطالبی در رابطه با انواع عسل و محصولات زنبور

  • ۰
  • ۰

باور گروهی از مردم آن است که عسل وقتی که بلورین،کدر و ته نشین گردد تقلبی است و عسل سالم و طبیعی همیشه صاف و شفاف می‌ماند و هنگامی که عسل خریداری شده پس از مدتی کدر و ته نشین گردید و بلورین شد (شکرک زد)،ناراحت شده و به فروشنده اعتراض می‌کنند.

این باور اشتباهی است که در کشور ما رایج است چرا که مصرف کننده ایرانی، عسل خوب، خالص و طبیعی را عسلی می‌داند که رنگش کهربایی تیره مانند عقیق و سفت باشد و اصطلاحاً «کش » آمده، اگر 24 ساعت در یخچال گذاشته شود بلورین نشده چنان چه قاشقی از آن برداشته شود قطراتی که سرازیر می‌شود به صورت باریکه‌ای پیوسته باشد و قطع نشود.کسانی هم شگردهای وی‍ژه‌ای را برای شناسایی عسل سفارش می‌کنند که پایه و اساس آن معلوم نیست؛مانند،کبریت گرفتن کنار عسل، ریختن چند قطره بر روی روزنامه و ... هیچ کدام از این باورها و تصورات با عسل- از نظر طبیعی یا مصنوعی بودن و هم چنین شکرک زدن آن- ارتباطی ندارد و از نظر عسل شناسان و علم تغذیه پذیرفته نیست. باید دانست شناسایی عسل طبیعی و مصنوعی به صورت دقیق و علمی به کمک انگشت،قاشق و یا مزه مزه کردن و ... ناممکن بوده و این مهم تنها از عهده‌یآزمایشگاه و دستگاهی به نام «رفراکتومتر» بر می‌آید.

 

  • ۹۵/۰۵/۱۹
  • بیتا شهد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی